« Rummy, wedstrijd en k… | Home | Stil »

Wind, regen en vertrekken

Vrijdag 31 mei 2013 @ 19:00 Wij doen met het weer van NL mee geloof ik. Het is hier heel de week al pet. Regen en veel, heel veel wind. En daar wordt ik altijd enorm nerveus van, als ik weet dat we binnenkort ‘moeten’ vertrekken. Tussen de buien door hebben we van alles weer gedaan, gezellig bij de Dana koffie gedronken, de stad kennen we inmiddels op ons duimpje en de boot ook.

Gisteren (vrijdag) zijn we gaan uitchecken. Het ziet er naar uit dat we morgen (zondag) gaan vertrekken. In de stortende regen zijn we in onze zeiljassen naar de kant gevaren en naar alle officials gelopen. De modder van het opspetten door mijn slippers zat tot aan mijn kont. Wat een weer! Gelukkig werd het later op de dag wel droger en konden we nog wat boodschappen doen en even gezellig wat biertjes drinken, met een goede live band op de achtergrond, bij de jachtclub.

Vanochtend zijn we tussen de buien door gaan tanken. Tax free diesel en benzine (voor de dinghy) en dat scheelt toch wel aardig wat geld. Het is nu inmiddels droog met een stralende blauwe lucht. Maar omdat het zo waait kan dat over vijf minuten weer anders zijn. Vanochtend zag het er ook weer even uit dat we pas dinsdag zouden vertrekken, aardig wat wind op kop, gaven de gribfiles. Nee, dat willen we helemaal niet. Later nog een filetje en daar viel het weer op mee. Morgen gaan we dus. We zullen best wat wind gaan krijgen, maar het ziet er niet naar uit, dat er nog een periode met minder wind komt, dus moeten we gewoon maar gaan. Het weer is echt van slag, dat merken jullie in NL, maar wij hier dus ook.

De hummus staat al in de koelkast, de nasi (voor de komende 3 dagen) is aan het afkoelen en alles heeft alweer een zeevast plekje. Zo meteen nog even langs de Dana en Unama, laatste boodschappen (brood) en douchen. En dan kunnen we morgen weg….met nog steeds dik 20 knopen wind, gierend door het want, kijk ik er niet echt naar uit….

een reactie

Hoi Denise en Etienne!Ik wens jullie heel mooi zeilweer en een
probleemloze vaart!Heel veel lieve groetjes en een dikke knuffel