« Visaanval | Home | Weer een echte jachth… »

Aankomst op Sal en weer weg

Donderdag 02 december 2010 @ 13:33 Gisteren kwamen we eind van de middag op Sal aan. De AbelT en de Ech'O lagen in Palmeira waar het enorm druk was, dus weken we uit naar een andere baai waar ook de Moonrise en de Frantzeska lagen. Wij waren de baai al voorbij gesurfd achter Jack aan dus konden we omdraaien. Om zeker te zijn dat Jack het met diesel zou redden hebben we op zee maar even een jerrycan diesel overgezet. Want ja, die hebben wij nog genoeg, we hebben er alleen zo weinig aan.
Het baaitje waar we uiteindelijk met de hulp van de Moonrise in de dinghy ons anker lieten droppen is een waar vakantieoord. Allemaal hotels en resorts langs het schitterende witte strand met het azulblauwe water! Wat een paradijsje. Meteen zwemmen natuurlijk en blij dat we lagen. Ondertussen ook druk regelen om de pomp vanuit NL hier te krijgen. Het is zo te hopen dat dit snel kan gebeuren.
's Avonds zijn we met Jack (Tin Hau), de Ech'O en de AbelT uit eten geweest. Eerst in een uber coole surfers bar aan de wijn en bier en daarna een heerlijke pizza in een tentje met je voeten lekker in het zand, uitkijkend op het strand. Terug naar de boot merkten we het al, het was een waar geschommel op de ankerplaats. Rustig slapen ging niet, het schommelde nog meer dan de afgelopen dagen op zee.
Vanochtend daarom maar besloten ankerop te gaan en koers te zetten naar Mindelo. Dat is in vele opzichten voor ons ook gunstiger, al was het wel erg leuk geweest om op Sal nog even een paar dagen te blijven. Het waait nu lekker, dus met het anker ophalen, meteen de genua omhoog en zo weg van de ankerplaats. Nu hebben we de genaker op en vliegen we met een dikke 6 knopen snelheid. Gelukkig schijnt de zon ook weer en de sleepgenerator hangt overboord. Omdat we al een paar dagen geen motor hebben en wel de meters af en toe aanhadden, gingen de accu's snel naar beneden. Vandaar dat ik nu ook pas weer een berichtje op de website kan zetten. De SSB verbruikt namelijk aardig wat stroom.
Alles goed dus hier en we zullen morgen (hopelijk nog steeds zeilend met de genaker) in Mindelo aankomen.
-----
At 2-12-2010 11:54 (utc) our position was 16°35.31'N 022°58.32'W

twee reacties

Wat een pech met die stomme motor zeg. Gelukkig dat er nu genoeg wind is om te zeilen! Hopelijk wordt de motor snel geleverd en is dit straks – als alles weer goed geïnstalleerd is – niet meer dan ‘een rimpeltje in de zee’. Coole surfers (I love them…), lekker met je voetjes in het zand, uitkijkend over zee, met een pizza op je bord klinkt erg goed. Hier zitten we met onze voetjes in de sneeuw he? Dat jullie je dat wel even realiseren! XXX
Linda - Donderdag 02 december 2010 @ 16:42

Wat fijn dat jullie alle drie daar goed zijn aangekomen!‘N kanjer die Jack!Een hele geruststelling voor mij,en ik denk ook wel voor jullie,fijn dat je op elkaar kunt rekenen.Geniet daar met z’n allen!Ik hoop voor jullie dat het probleem snel wordt opgelost.Veel liefs en dikke kus.mams