« Snottebel | Home | Heimwee in de volle m… »

Modderkruiper

Zondag 21 november 2010 @ 01:14 Be carefull what you wish for, is toch iets wat ik elke keer weer ervaar. We zijn de rivier verder afgevaren, met een heerlijk windje zelfs nog kunnen zeilen. We liggen nu bij Tendaba. Er is een camp site (waar je kunt eten) en ze hebben een watertappunt vlakbij het water. Eind van de middag gingen we nog even een biertje drinken. Het was erg druk in de camp site en we gingen nog even terug naar de boot om geld te halen en de klamboe op te zetten voordat we gingen eten. Tja, dat liep iets anders dan gedacht.
Ze hebben een steiger met terrasje in het water waar je met de dinghy makkelijk kunt komen. Toen we terug naar de boot wilden, zagen we dat het al laag water was, de bootjes lagen laag in het water. We kwamen weg van de steiger, met wat moeite door het lage water, maar... het werd snel erg laag en halverwege tussen onze boot en de steiger liepen we helemaal vast in de modder! We hebben ons rot gelachen! Dit gebeurt niet echt! Dit kan niet waar zijn! Stranden op het lage water halverwege en moeten wachten tot het vanavond (dikke 3 uur later) weer hoog zou zijn! Maar jawel, het was wel zo. Wrikkend en hoppend en draaiend en peddelend... we lagen uiteindelijk gewoon op de modder muurvast droog. Nee!!! Ik probeerde nog of ik het water in kon, maar nee, je zakte echt megadiep weg.
Inmiddels werd het op de steiger steeds drukker en drukker. Alle 'birdwatchers' die normaal de meest exotische vogels spotten, waren nu foto's van ons aan het maken! Wij konden alleen maar lachen, van ongeloof dat dit waarheid was. We kregen allerlei adviezen, maar hoe je het ook bekeek, we lagen muurvast en het water zakte nog. De staff van de camp site was een touw met reddingsboei gaan halen en was die naar Jack aan het gooien. Het enige effect daarvan was dat hij helemaal onder de blubber kwam. Uiteindelijk zijn twee van de staff ons lopend komen redden! Wadend door de modder! Jack was ook het water ingegaan om z'n bootje vlot te trekken. De camera's op de kant knipten en flitsen... wij grappen dat de 'birdwatchers' dachten dat ze de zeldzame Gambiaanse Mud Bird zagen, oftwel Gambiaanse Modderkruiper.
's Middags had ik nog tegen Etienne en Jack gezegd dat ik op dit soort dagen, waarbij we alleen maar de rivier afzakken, niet weet wat ik 's avonds voor leuks op de website moet melden... dus..'be carefull what you wish for'!
Toen ik naar de pomp liep om mijn benen te wassen, we werden naar de kant getrokken en zijn daar maar aan het bier gegaan totdat we konden gaan eten, kwamen we Alex en Claire (lives in Brussels and wants to be famous ;-)) tegen. Twee Engelse meiden die we in Hidden Camp, vlakbij Georgetown ook al hadden gezien. Erg gezellig! En ook super lief, boden ze meteen hun douche aan. We hebben met hun de avond doorgebracht, super gezellig gegeten en gedronken. Ze hebben een heerlijke humor en ik hoop dat we ze tijdens een volgende reis van hen weer ergens tegenkomen.
Inmiddels zijn we weer droog op de boot en ligt Mr. ED (de dinghy) weer te schudden in het water achter de boot. Tjonge jonge...ik denk dat Jack (Tin Hau) wel wat foto's op z'n website heeft en anders zullen we vast en zeker ook in verschillende foto-albums van de verstokte 'birdwatchers' opduiken.
-----
At 20-11-2010 23:50 (utc) our position was 13°26.47'N 015°48.54'W

vier reacties

Etienne het viel me wel een beetje van je tegen. Vroeger in de Biesbosch maakte je er geen enkel punt van als het laag water werd. Je stapte gewoon uit de boot in de modder en trok de boot naar dieper water. Het zal Denise ook wel tegen gevallen zijn dat ze niet galant naar de boot of naar de kant getrokken werd. Wij hebben ook stiekum mee gelachen.
groetjes en knuffel Frits en Gerda
P.S. hoe gaat het met de griep/verkoudheid?
Frits en Gerda - Zondag 21 november 2010 @ 09:33

Tjonge jonge,wat een verhaal zeg,maar goed dat je er om kon lachen.En dat is goed te zien op de foto op Jacks site,heel leuk!Doei doei.XX
ANNY - Zondag 21 november 2010 @ 13:44

Stuck in the mud! Goed verhaal zeg. Is weer eens wat anders dan vastzitten in de modder met de Landrover… Waar is die ankerlier als je ‘m nodig hebt?

Ciao, XXX
Linda - Zondag 21 november 2010 @ 20:16

Dag Frits en Gerda,

Ik snap wel dat Etienne niet de modder inging. Hij had gezien hoe ik eruit zag!
Nu twee dagen later heb ik nog modder onder mijn nagels van mijn handen en voeten, die met wassen nog niet weg gaat :-)